WELCOME TO MY BLOG

click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Friday, June 10, 2011

-Trip Pantai Timur-

Salam..

Semoga hari ini menampakkan sinar cahaya kpd semua..tak kira lah yg tgh mkn, tido, borak2, bercuti dan ape2 lah aktiviti yg dibuat..harapnya gembiralah..Hmm aku baru je blk dr bercuti kat Kelantan & Terengganu dlm beberapa hari lps..niat asal nk p majlis nikah abg sulung aku kat rmh pengantin pompuan tp dh alang2 kat sana terusla melencong sekali kn..puas gak la "berjln sakan"..konteks jln kat sini bkn bersuka-suki ye tp mmg betul2 penat berjln..hahaha..tp takpelah bkn selalu..



Rombongan ke sana dgn 6 buah keta, tp last2 tinggal 4 buah je sbb ada hal yg tak dpt dielakkan..mak dgn tok tak p sbb tak sihat sgt..tokwan & pakngah lak p umrah..rmh kakak ipar aku kat Kuala Krai so perjalanan dari Kulim jauh la juga lps menempuh jln ular Grik, Perak..huhuhu..aku ni mmg pantang sikit bab2 lalu kat jln ular ni..sume family aku tau sgt dh..hehehe..ape lg MUNTAH laaa!! 



Tp kali ni nasib baik sbb aku berjaya utk tak muntah..hebat kn?? kena la pandai hidup..aku ambik jln slmt dgn tido je dlm keta..tak sampai dekat Grik lg aku dh lena..celik2 mata dh sampai kat Jeli..HAHA..so tak dpt la aku menikmati pemandangan yg indah sepanjang perjlnn..sbb aku ada pglmn tragik la aku tak suka jln2 ular ni..kesian kat keta pakjang hbs dgn muntahku..euwww kn..aku dh pernah p Kelantan masa form 5 dulu..Kira ni kali ke-2 lah :))



Ok kita kembali pd topik asal..sepanjang aku kt sana aku dok kat homestay..setiap homestay duduk dlm sehari je..terpaksa hidup dlm nomad..HEHE..maklum la trip 4 hari..kat Kuala Krai tu smpt la aku p pasar pg..tp tgk2 je tak beli ape pn..lgpn cuaca kat sana pns terik sgt sampai berpeluh2 dibuatnya wlpn baru je pkl 10....rmh kakak ipar aku dgn homestay lak dkt je tak sampai 10 minit pn..lps selesai je majlis nikah & kenduri, aku & the others gerak ke Kota Bharu..Ya Allah jam yg amat teruk..mgkn byk org luar dtg..tak pn sbb byk kenduri..dekat 3 jam gak la kitorang kat jln..padahal dlm sejam lebih dh boleh sampai KB..



Mlm tu kitorg g mkn je sbb tak tau nk p jln mana..tak sangka plak ktorg kene cirit-birit..satu rmh plak tu..berebut2 masuk tandas..hehehe..nasib baik ada dua..kalo silap mkn tak mgkn sampai sume sakit perut kn..boikot la Restoran Sekapur Sireh KB!!..huhu..adik aku sampai muntah2..bila da buang sume isi perut, perut pun kosong la..gastrik la jadinya..




Esoknye tu kitorg p Pasar Besar Siti Khadijah..aku tak shopping apa pn, just beli kain batik utk mak & tok..n keropok sikit..maklum la tgh ekonomi gawat..hehehe..adik aku lg la dgn keadaan tak sihat tu, muntah lg sekali..aku awal2 dh mkn ubat so takpe la sgt..wlpn dlm keta tahankan jela sakit tu..dari KB ktorg ke K.Terengganu plak..nasib baik gak jln tak jem..dlm pkl 6 ptg ktorg sampai..



Nk dijadikan cite plak, pakjang aku ada jemputan kawen kwn opis dia..tup2 baru nk gerak, kwn dia a.k.a pengantin dh terpacak dpn homestay ktorg..pengantin plak yg dtg kan..pengantin lelaki asal KT, yg pompuan asal Machang..suprisingly, dua2 pekat gila ckp Penang..kalo dgr, mmg tak akan kata dorg dari Pantai Timur..tp tak pelik sgt la sbb yg lelaki dh 5 taun dok Penang, yg pompuan dh 8 taun..mmg suka dok Penang kot sampai takmau pindah Kelate dh! hehehe..dgn family sendiri pn ckp Penang tau..sweet je tgk..dan plg best kitorg pn dijemput sekali p mkn kenduri..takde lagi kn sesape p kenduri pukul 7 mlm mcm kitorg..hehehe..musafir la katakan :) 



Sblm tu asalnye plan nk p Tmn Tamadun Islam tp dh tutup la pulak kn..lgpn baru dpt tau tiket mhl nk masuk..sorg RM15..kitorg ni plak dh 16 org..tak sanggup la nk sponsor pn..hehehe..pdhl nk masuk tgk2 je..dh la takleh bwk masuk mknn..kena lak byr kupon RM2..mknn dlm tu takyah nk ckp la..mhl jugek le..so dh terbantut nk masuk situ..mlm tu kitorg g Masjid Kristal..tp tak masuk dlm pun..dok luar je..dpt la bergambar tp tak cantik la sbb gelap..lps tu kitorg lalu kat Pantai Batu Buruk..tapi tgk dari luar je..nk g pun dh lewat..then kitorg singgah minum..kenyang dh mkn nasik kenduri tadi..



Mase kat kedai makan tu ade la dia buka astro first..kebetulan ade filem Kongsi..lyn la jap..tgh syok2 tu sakit hati la plak..agk kurang ajar jgk la waiter kedai mkn tu..ade ke patut dia ckp "cpt skit la order tu kak, saya byk keje lg nk buat ni" & "bungkus jap2 lg la kak, skrg nk mknn je"..makk aiii tak menyempat lagi nk order dh ckp mcm tu..kurang asam boi betul..waiter je kot, keje byk apenye..takde budi bahasa langsung..



Aku terus takde mood nk pilih..order milo ais je..makjang aku geram sampai terkeluaq loghat Penang! hahaha..diam terus kwn..org tak berbudi kita berbahasalah kn..mmg tak blaja sastera @ sivik..lps tu bila hantar mknn muka tak paling lgsg..da la mcm nk baling plak mknn tu atas meja..wahwahwah waiter kat sini tak mesra customer la..kalo gini la, tak lama da la..lepas drpda kebengangan tu kitorg pun blk..tertido dgn sakit hati yg menebal..




Esok tu plk, kitorg g lagi Masjid Kristal..dh smlm tak clear sgt kn..tp singgah jap je ambik2 gmbr..cuaca mmg panasss..baru pkl 9 masa tu..after that, ktorg pun gerak la ke destinasi seterusnya..iaitu Ke Kg Losong!! apa lg kn, cari kepok la..hehe..beli kepok sbgai buah tgn utk sedara2 di utara sana..kepok losong 25 btg = RM5..ok la kn..beli la jgk kopok kering sbgai bekalan dlm keta..hehehe.. :))



Then tibalah masanya utk kitorg kembali ke jln asal..blk ke utara!! yeahh ^__^ tp kena la pusing blk ke Klate..sampai di Jeli kitorg singgah kat Bukit Bunga..ade jual2 brg mknn, baju, buah, souvenir, bantal, toto dan mcm2 lg lah..byk brg2 Siam je hehehe..aku tak beli ape pun, cuma dpt hadiah drpd mak jang bantal Love besar color pink putih..lembut gila bulu dia..hehehe suka3x..tqvm makjang!! :D 



Then kitorg pn gerak menuju ke Grik-Kulim-Penang..akhirnya lps perjalanan 5 jam kitorg pun sampai kat Jarak Tengah, rmh tok..Fuhhh, penat gilaaa..driver lg la penat kn..cian dorg..heeee..senyuman lega pn terukir kat muka tok & mak sbb kitorg slmt sampai..mcm biasa lah lps tu aktiviti bercerita sepanjang perjalanan kat sana lah..



Plg klakar skali kejadian kasut hakimi jatuh dlm tasik masa kat Muzium Terengganu..meraung2 nangis nk kasut dia balik..ayh dia pujuk beli kasut baru pn takmau..padahal kasut lama je..ibu dia la jadi mangsa turun kat tasik ambik kasut buruk dia..hehehe..plg tak tahan skali dgn adik dia, hussaini sekali nangis..kasut dia takda kena mengena pn (maklum la geng Neng Yatimah)..terkekek2 tok ngan mak aku gelak bila dgr..hakimi ni terkenal dgn mulut dia yg byk ckp & berani dia tu..rupanya meraung bila kasut jatuh dlm tasik..hehehehe..makjang aku ckp bole tulis karangan ni..confirm dpt A..kihkih..



Hmm setakat itu sajalah kisah perjalanan aku kat Pantai Timur..tp satu je yg aku bole cakap, kalo aku dok lama2 kat sana bole dpt kencing manis..sbb mknn sumenye manis sgt deh..tomyam & kari pn manis..hehehe..peace^^



Pssstt : Entri agak panjang sbb trip 4 hari..HEHE :))

2 comments:

  1. Seronok aku bc catatan ko nih. Dlu ms kecik2 aku slalu buat krgn bl berjalan ke mane2. Menggamit kenangan sungguh! Hehe.. :)

    ReplyDelete
  2. hehehe..aku gian menulis so tertaip la entry yg pjg ni..aku memang dari sek dulu suka wat karangan panjang2 even smpai mengarut2 hahaha..

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana membaca coretan Cik Aika :)
Sila Datang Lagi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...