WELCOME TO MY BLOG

click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Monday, August 13, 2012

Blog Diserang huhu..

Assalamualaikum wbt.

Memang dah lama gila aku tak update kat sini. Dah berhabuk pun. Sarang labah-labah pun da penuh kihkih. Disebabkan satu hal yg menimpa blog kesayangan aku tadi, baru la tercipta entri ni. Kalo tak, setahun lagi la kot hahaha. Nak tau ke?? hehe sabaq2..


Nak guguq jantung tadi bila bukak je blog ada imej malware mcm kat bawah!!






Tapi disebabkan jiwa gua kental so gua cool je kihkih padahal terkejut beruk jugak la dua saat. Dengan pantasnya aku pun gigih la mencari solusinya (ayat tak leh blah). Nasib baik terjumpa satu blog yg explain mcm mana malaun malware boleh muncul di blog. Malware ni merupakan virus yg wujud di sesetengah website. Bila kita ambil apa-apa sumber contohnya mcm gambar ke daripada website tu (aku la tu), virus tu ikot skali la. Masa kita copy gambar, takde dia nak warning "dlm ni ada virus aku! hahaha padan muka ko" So budak-budak gadis ayu mcm aku ni mana la ambik port pasal ni pun. Senang cakap tak tau!  hahaha. Malware tu ada dlm satu entri aku (tapi sepantas kilat aku dah padam) yg dah lama aku publish. Aku ada ambik gambar daripada website "sekian..sekian..tutt" (tengok la kat gambar kat atas). Jadi, ini adalah sebagai pengajaran utk aku supaya berhati-hati nak copy gambar daripada site mana-mana ntah huhuhu. Tapi takpa sebab aku dah dapat ilmu baru mcm mana nak nyahkan malware hihi credit tuan punya blog tersebut (sory aku lupa nama). 


Itu saje entri yg tak berapa nak pendek daripada cik aika. Bertemu di lain siaran. Chau! 

2 comments:

  1. Thanks for the info. Aku tak penah tau ttg ni sblm bc entri ko :)

    ReplyDelete
  2. welcome. hati2 tau. kadang2 dgn cara ni pun bole bg virus kat laptop kita

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana membaca coretan Cik Aika :)
Sila Datang Lagi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...