WELCOME TO MY BLOG

click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Friday, August 26, 2011

mission in complete!!

Salam Jumaat :)

Ok seperti yg aku cakap semalam, aku ada satu misi penting yg nak buat kan..Alhamdulillah aku dah berjaya pun selesaikan misi tu..jawapannya misi membuat BISKUT DAM hehe..pung pang pung pang ingatkan biskut apa la yg special sangat kan..rupanya biskut dam je hekhek nasib la labu..


Bagi aku, biskut ni memang leceh la nak buat..kalo agak-agak sabar macam aku ni boleh la try hehehe..nasib baik mak aku tolong gak kalo tak aku rasa sampai waktu berbuka la aku dok mengadap tepung ni..muka pun dah sememeh mcm tepung wakaka..xpela raya setahun sekali je kan, ye dak..


Meh la aku nak tunjuk serba sikit proses bermain megadun biskut dam yg aku buat start pukul 10 pagi tadi hinggalah jam 3 petang..penat hoiii tapi berbaloi-baloi lah..dapat gak biskut raya :))

proses permulaan

comot sikit le..


Tadaaaa!! 
Lebihan tepung coklat aku buat bentuk ulat bulu hihi :) 




Akhirnya dah siap pun biskut dam yg adventure nih..berjaya jugak la..tangan keras kejung mcm aku ni mesti rasa mencabar sikit la buat ni..kalo teror mcm cik Leo Princess ape ada hal kan hehehe..ni pun dah besar rahmat aku nak buat kan muahaha :P


Tak cantik sangat le rope kuih raya teman ni..asal sedap dimakan sudah..(sedap ke???) hehehe..petak dam aku ada 4 je, takleh banyak2..nanti aku tayang lagi kuih raya dlm lemari ok..banyak lagi list kuih nak buat ni hihi..bukan senang nak nampak kerajinan aku buat kuih tau..time raya je ok :)


-Chow-

6 comments:

  1. oit, miss aika-

    haha..terdiam jap aku ..

    celah mane teror nye aku nih, sama je kite..hehe

    adik laki aku suh sgt wat sekut nih, tp xpenah cube..

    td wat almond je..last conflakes madu kot..da mls dh..hehe

    btw- nice sekut dam nih! hehe.. like sekut comel2 gini..hehe

    CONGRAT! ;)

    ReplyDelete
  2. hihi tQ2..cuba la..sempat lagi ni..lagi 3 hari nak raya..mesti adik ko lg syg..hehehe..aku pn da malas nak hadap oven ni tp cm ade lg kene buat huhu..ko da ade byk da sekut xpe

    ReplyDelete
  3. haha-

    xde la bnyk sgt cik aika oii-

    ni pun sume dah cop nk bwk asrama-

    ntah2 aku sndiri xleh bwk upm,.

    ni da mood nk kemas2 umah lak- kalau buat pun kek2 je..hehehe ;)

    ReplyDelete
  4. ahaa aku pn lom kemas ape2 lg..esok2 baru start kemas..ala, nak rasa kuih syida buat hihi

    ReplyDelete
  5. kene buat blik kot klau nk bwak-

    hahaha-

    tgk tahap kerajinan lepas raya ;)

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana membaca coretan Cik Aika :)
Sila Datang Lagi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...