WELCOME TO MY BLOG

click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Saturday, July 2, 2011

cecite dihari sabtu :)

Assalamualaikum
Hye :)

Hari ni mood aku agak baik..so nak buat ape pun happy jer..takde tension2 utk hari ni ok..pagi tadi aku bangun agak lambat..jangan ditanya pukul berapa :P sebab semalam aku tido lewat tengok cite Jepun yg dah lama aku tinggal..dekat kul4 pagi aku tido hihi..breakfast seperti biasa makan kuih je dan biasanya karipap lah..skrg ayah aku dah tak beli nasik lemak dah seperti permintaan aku..lagipun kebiasaannya aku breakfast pun lambat, sesuai makan yg ringan2 aje..lepas tu nak makan tengahari pun bersemangat sikit lah kan..aku ni tak pandai masak sangat..adik aku, mira lebih teror..hari ni dia yg masak..ada udang goreng kunyit, sambal tauhu, ikan goreng (taruk kunyit lebih skit), sambal belacan (mak aku buat), ulam daun selom & salad..dan sambal tumis petai serta asam rebus keladi ayah aku beli..nyum3 sedap wohhh!!..aku ape lg terus ambik pinggan makan nasi panas2 hehehe..tapi terpaksa tahan nafsu makan sepinggan je.. [takde gambo la yer..malas nak ambik]

Hari ni pulak ade kenduri dekat dewan org ramai berhampiran rumah aku..tapi aku tak pegi pun sebab dah makan awal..lagipun malas ye jugak sebab perut pun dah kenyang :) dari rumah aku dengar dorang pasang lagu..ada DJ..kebanyakan lagu hindustan je..lagu yg lama2 dulu masa zaman shahrukh khan/amir khan..suka aku dengar hehe..masa kenduri abang2 aku minggu lepas takde pun DJ sebab buat pun simple je..lagipun ayah aku tak galakkan utk mendapat keberkatan majlis..pelamin pun x buat digantikan dgn meja & bilik pengantin..ayah aku memang tak izinkan buat pelamin so kitorang ikut je lah..lagipun fikir dari sudut positif, tujuan utama nak buat kenduri meraikan perkahwinan dan bukan niat utk menunjuk & bersaing siapa yg lebih grand..majlis pun buat mana yg termampu saja..belanja pelamin pun boleh tahan mahal jugak..xpela, ukur baju di badan sendiri :) Syukur Alhamdulillah majlis berjalan lancar walaupun di pertengahan majlis hujan agak lebat..mungkin hujan rahmat sebab waktu sebelum tu sangat panas..aku yg bertugas sebagai pemberi doorgift pun berpeluh2..

Hmm ok lah, itu saje aku nak merepek utk kali ni..entry yg seterusnye xtau lah bile plak ye..x berape nak rajin :p jumpa di lain waktu kalo ade umur yg panjang :)

                                                                                                                                        salam ikhlas ;
                                                                                                                                         aikashi     





0 budak comel :):

Post a Comment

Terima Kasih kerana membaca coretan Cik Aika :)
Sila Datang Lagi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...