WELCOME TO MY BLOG

click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Sunday, July 17, 2011

kembali bersiaran :)

Poyo jer ayat atas tu kan hahaha..macam DJ radio plak..emm gian nak menulis kat my little blog ni tp cam takde mood nak update..sekarang dah dapat mood balik tapi suam-suam kuku jelah ek..aritu aku ada citer nak buat Apam Polka Dot kan..jangan risau, aku berjaya menghalau hot-hot chicken shit tuh muahaha..cuma lambat skit berentri..


Resepi tuh aku ambik kat myResepi jer..aku suka blogwalking blog-blog masak-memasak tau walaupun skill memasak kureng je wakaka..setiap kali tengok resepi-resepi yg ditayangkan tuh buat aku rasa nak try je bile balik rumah..ade la sesetengahnye aku dah berjaya buat..bangga jap, hahaha.. ;p

Ok, aku nak tayang apam yg aku buat ni..walopun rupanya indah khabar dari rupa tapi inilah hasil air tangan aku..cer bagi semangat skit hahaha..co-chef adalah mak aku sendiri, tanpa dia sapelah aku huhu..tp adunannya sume aku yg buat ok..mak aku tlg mendeko jer..

my cutest polka dot :)

 my awesome apam (padahal sama jer..wakaka)

Orite dah tengok kan apam comel yg aku buat..dot-dot dia tak berape nak nampak kan..maklum la pertama kali cuba buat benda cumil ni, boleh diampunkan la yerk hikhik..btw, tetap very-the-comel kan :)

Gambar kat bawah ni proses semasa nak mendeko (betul ke tak ayat aku ni muahaha)..

proses 1 
ni semasa ektibiti mendeko..cun tak?? haha..ade bukti tangan mak aku jer..tapi i buat jugak ok ;p yg atas seblah kanan tu cubaan pertama tangan keras aku..overall takdela huduh sangat kan.. 


proses 2
apam ni masih hot-hot tau..enak dimakan begitu saje..hehehe
psttt gambo yg atas tuh apam bulan kelam vs bulan terang..hahaha.. 


haaa ini dia sebelum dan selepas dicat huhu..lepas cubaan pertama color dia light-light je so kita kasi dia make up bg cun lagi dgn tambah blusher..hihihi

Sebenarnye dlm resepi letak filling..contohnye mcm blueberry ke, coklat ke, xpun kelapa..terpulang kepada kreativiti masing-masing ye..memandangkan aku ni baru amatur, filling-filling tu abaikan kejap..hehe..buat yg ni pun ketaq-ketaq lutut lagi..lepas ni nak buat lagi..mungkin nak letak filling kelapa parut..ni idea mak aku la ni..dan nak try letak pandan paste..ala-ala putri ayu gitu..sedap wohhh habaq hang!!

Setakat itu saje lah aku berentri ye..sekarang ni mood aku kejap sejuk kejap panas so nak berblog pun macam tu jugak lah..tapi ektibiti blogwalking (bw) tetap berjalan..hihi

Sila abaikan ye aspek tatabahasa disini..kang aku karang mcm nak buat rumusan, ada yg mengantuk plak hehe..


Assalamualaikum~

0 budak comel :):

Post a Comment

Terima Kasih kerana membaca coretan Cik Aika :)
Sila Datang Lagi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...